יומן מסע
טלפון
חוברת

אוקספורד 2.7

ברוכים הבאים לאחד הקמפוסים של אוניברסיטת אוקספורד, אנגליה!
הגענו עייפים אך נרגשים מהיום הראשון! קיבלנו חדרים שהם ממש מעולים, עשינו סיבוב היכרות בקמפוס, אכלנו שתינו, וגם חלק הספיקו ליצור חיבור מהיר וקצת לרקוד עם בנות ובנים מהעולם באופן ספונטני, היום הסתיים בפעילויות ספורט, אומנות וקבוצת אתגרים.

 

את הבוקר השני התחילו הילדים בפעילויות אקטיביות; כל אחד מהם בחר אחת מהאפשרויות:
1. לשחק במשחקי כדור ומשחקי חברה
2. אתגר טיפת ביצה- ייצרו דברי אומנות.
3. שיעור דרמה.
הפעילות מתבצעת במקומות מותאמים, עם ילדים מכל העולם ומועברים ע״י מדריכי המחנה.

הילדים מדהימים עם תגובות ההנאה

שלהם, פשוט כיף ״לאסוף״ אותם מ״החוג״- ולשמוע...

אחה״צ הילדים הכירו את צוות המורים, עברו מבחן התאמה למיקום רמות לימוד והתחילו בשיעור הראשון.

📝📕📘🖊

ואתם יודעים מה? מסתבר שלימודים יכולים להיות כיפיים גם באמצע חופשה

‼️

בדיוק כשחשבתי שאחרי ארוחת ערב הם ילכו לנוח קצת- הופתעתי לשמוע שלקחו

 
⚽️

והלכו לשחק עם הארגנטינאים האהובים עליהם...

בערב היו צריכים לבחור בין אם הולכים למסיבת דיסקו

 💃🏻🕺🏽

או לשבת לשוחח בכיף במועדון עם מתבגרים בני גילם

 

 

ושחלילה לא יפסידו גול מהמונדיאל- דאגנו לטלוויזיה בכל מקום כולל באמצע הדיסקוטק!

 

היום השלישי התחיל עם נסיעה לראשונה אל מרכז העיר אוקספורד. אוקספורד היא עיר עתיקה ויפה שבמרכזה אחת מהאוניברסיטאות המרשימות, האיכותיות והטובות בעולם. היא מכונה ״עיר הצריחים החולמים״ - בגלל הצריחים הרבים שלה.

הילדים ביצעו מספר פעולות תוך הכרת העיר וסמליה. בסיום הפעילות- עשו שופינג קליל (איך לא?!) צפו במשחק גמר של וימבלדון או שיחקו במשחקי שולחן.
בצהריים למדו, ולקראת ערב היו צריכים לבחור בין 3 פעילויות:

1. אפייה.

2. משחקי ״קרב מוחות״

3. פריזבי.

 

בין זמני המנוחה שיחקו כדורגל להנאתם.

 

 

את היום הרביעי שלנו התחלנו ‏בסיור מקצועי מודרך בעיר אוקספורד. ‏ראינו בניינים מרשימים ושמענו סיפורים מעניינים.

אחר הצהריים הילדים למדו.

‏בערב ניתנה להם האפשרות ללכת לשחיה בבריכה מקורה ‏ובהמשך ללכת לסדנת איפור או משחקים. ‏ כל אחד בחר לפי רצונו.

שנייה לפני שהתחלנו את היום החמישי; נועם לימדה חברים מהעולם את אותיות ה א״ב.
יצאנו לסיור ב Christ Church college- המקום בו צילמו חלק מהסרט של הארי פוטר. ״קינחנו״ את הסיור עם סיבוב שופינג קצר... אחה״צ הילדים היו צריכים לבחור בין הפעילויות: קריוקי, בריכת שחייה ומשחקים. כמובן שחלק נכבד מהם- צפה במשחק המונדיאל, ועודדו את בנות הקבוצה מברזיל- המופסדת. זכינו להאזין לניגון הנפלא של ניקול על הפסנתר.

ביום השישי לא נחנו לרגע!
נרגשים משהו, שמנו פעמינו מוקדם בבוקר היישר אל מרכז העיר לונדון.
התחלנו את הסיור במשכנה הקבוע של המלכה אליזבט השניה ובית המלוכה, בארמון בקינגהם - Buckingham Palace


משם הלכנו אל הלונדון איי - London eye, הגלגל הענק.  

הנוף היה מדהים, יכולנו לראות את לונדון על כל סמליה הידועים: הביג בן (שמכוסה לרגל שיפוצים) גשר לונדון ועוד.

המשכנו דרך רחוב אוקספורד הידוע אל מוזיאון השעווה- מאדאם טוסו. madame tussauds.

בסיום חזרנו דרך רחוב אוקספורד המפורסם אל התאטרון בו צפינו במחזמר נהדר: ״אלאדין״.

 

״וביום השביעי״- כמו שזה בערך נשמע...שבתנו (שוב) מלימודים. כשהארגנטינאיות מסתכלות עלינו בקנאה משהו, (כן כן...תמיד טוענים שהישראלים הם

VIP 😜) נסענו במוניות ״אקסלוסיביות״ היישר אל פארק השעשועים 
‏ Thorp Park (מעבר ל"אקשן" המאפיין פארקי שעשועים בעולם, הוא מספק גם הרבה רגעים של יופי ופעילויות יוצאות דופן לילדים מכל הגילאים – החל מחוף ים מלאכותי

לפעוטות ועד לרכבות מים ומתקני אבובים מיוחדים) סצנה מהיום: (📞מצלצל) ״רקפת, איפה את? () אני חייב לבוא אליך״! (נבהלת, OMG) ״את לא תאמיני, אבל תהיי גאה בי כי עשיתי את הרכבת הרים הכי מפחידה״...שנייה לפני, זה היה כזה: ״בחיים לא עליתי על רכבת הרים אז בטח שלא אעלה היום! אין. סיכוי״... גברים גדלים פה גאה בכולם!

בערב היה ״ערב בינלאומי״ , כל מדינה הציגה משהו אופייני לה. (לנו אופייני להיות מחוזרים ולהראות כמה אנחנו גבריים, איפה? בכדורגל כמובן. לשם יגיעו כל המעריצות ...) אבל מ׳כפת לי?! אני מתעדת אותם בכל מקום שהם בוחרים להיות ...

את היום השמיני התחלנו עם שבוע חדש שהתחיל כאן, מהיום התלמידים ילמדו בשעות הבוקר ויעברו אטרקציות בשעות אחה״צ.
בשעות אחה״צ המוקדמות יצאנו יחד עם הקבוצה הספרדית לשייט רגוע בסירות קייק. בערב הילדים היו צריכים לבחור בין תצוגת אופנה, ערב מדע או משחק קריקט. אבל עד שהערב התחיל- רובם בחרו לעזור לי לכבס את בגדיהם... 😅למדו את המושגים: כביסה לבנה, כהה או צבעונית, לקחו לחדרם וקיפלו. לא נותנת הבטחה שיעשו זאת גם בבית! ראו הוזהרתם!  לאחר מכן כל אחד החליט להצטרף לקבוצת פעילות אחרת.
מילה וקצת על האווירה בקבוצה: כו-לםםם צוחקים, צוחקים ושוב- צוחקים! נהנים, מגובשים, והיי...אנחנו משפחה! כל היום אני שומעת צעקות: ״אמא, אמא״... אני מסתובבת אליהם כי התרגלתי כבר...  אומנם אמא אבל רק מחליפה, עד 16.7 אז נראלי שאתם יכולים לישון טוב..

 

היום התשיעי התחיל בלימודים, חלק מהילדים אוהבים ללכת וחלק פחות, אז אנחנו משחקים ״חתול ועכבר״... בטח מוכר לכם מהבית... בצהריים עמדתי בהבטחה שלי ולקחנו אותם לאזור קניות בהתאם לרצונם. בערב, התלמידים יצאו למסיבת הדיסקו השנייה שחיכו לה בקוצר רוח אחרי הצלחתה של הראשונה. היחסים החברותיים (ואם אפשר לומר גם הרומנטיים) הבינלאומיים - הולכים ופורחים . ריחות אהבה והתרגשות מופצים בכל פינה וכולם נרגשים מיום ליום. מהפתיח בטח כבר הבנתם שתמונות לא יהיו פה היום... אז רק תחייכו חיוך קטן של הורה שהילד/ה שלו מאושר ותשנו רגועים .

 

 

חשבתם איזה כיף זה להתחיל את היום העשירי, כשבדרך לחדר האוכל מלווה אתכם נגינת פסנתר שבוקעת מאיזה חדר, ולראות תלמיד שקוע בניגון...? קוראים לזה שלוות בוקר. אז מזג האוויר האנגלי חזר לעצמו, והתלמידים נתקלו בסגריריות ואפרוריות קלילה והתעטפו הבוקר בסווצ׳רים, לחמם את הגוף (והנפש

) ואני

? אמרתי שקריר כאן!

 

14 מעלות בכיף שלנו.

אחה״צ הילדים היו צריכים לבחור פעילויות: משחקי ספורט בריטיים, אומנות וקליעה למטרה. רובם ניצלו זאת למנוחת צהריים שהייתה חסרה.

בערב, כחלק מההזדהות עם משחק אנגליה-קרואטיה, ובזמן המשחק; ערכנו גם אנחנו ערב כדורגל בינלאומי. החברה שלנו ניצחו את נבחרת סין, כשניקול התותחית הבקיעה גול

⚽️

במשחק השני נגד ברזיל

🇧🇷 

הבנים איבדו תקווה מראש... ״הם נולדו שחקנים, אבוד לנו״,

אבל אני האמנתי בהם ועודדתי בצרחות של ״אל-אל-ישר

אללל״

📣 

שהסתבר שלא ממש עזרו (כנראה כי לא הבאתי את הפונפונים והחצאית מהבית

🤪😐

) מבואסים משהו הם שכבו על הדשא מזיעים את נשמתם

.

חמודים כאלה, ליבי יצא אליהם, אבל היי! זה רק ספורט...גם למסי שברו פעם את הלב.

💔

וגם ככה האנגלים פה מאוכזבים מההפסד שלהם, נו. קורה. *מי שלא רצה להשתתף בטורניר- יכל לשחק משחקי לוח או סתם לשבת עם חברה ולקשקש. הילדים עצמאיים בשטח- ומחליטים לעצמם מה לעשות.

***עדכון מפתיע מאת סער שפרלינג : נבחרת ישראל זכתה מקום 3!

🥉

***

(טוענים שהייתה טעות בשיפוט....) עכשיו באמת יהיה לילה טוב..

 

הבוקר ה-12 התחיל שוב במזג אוויר ערפילי וקריר מעט, במשך היום התבהר.

התלמידים- למדו בבוקר ובשעות הצהריים בחרו אחת מהפעילויות ו/או נחו בחדר.

לקראת הערב החליטו הילדים: ללכת ל"לילה הארי פוטר" בו הוקרן סרט, לסדנת ריקודים או בדמינטון (משחק כדור).

הבוקר ה 13 הגיע ועלינו לאוטובוס לכיוון סטרטפורד. סטרטפורד על האייבון ‏Stratford-upon-Avon אשר

יושבת על גדות הנהר אייבון. היא עיר הולדתו של וויליאם שייקספיר, שהיה אחד מגדולי המחזאים והמשוררים הידועים.

(מאחד המונולוגים שכתב אנחנו משננים את המשפט ״להיות, או להיות...זו השאלה.״ התחלנו את הסיור בבית ילדותו של שייקספיר, שנמצא במרכז העיר: Shakespeare's Birthplace, משם המשכנו אל הבית של בתו, הבית של הרווארד שעל שמו (נקראת האוניברסיטה בארה״ב), ביה״ס למחוננים- בו למד שייקספיר ולומדים בו כיום רק בנים מחוננים.

עברנו ליד התאטרון של שייקספיר, והתהלכנו לאיטנו על גדות נהר האייבון. סיימנו הסיור בכניסה אל תוך ביתו; ראינו חדרי הבית ובין השאר צפינו במספר קטעים מתוך מחזות ידועים שהוצגו ע״י שחקנים, ביניהם יוליה על המרפסת- מחכה לרומיאו אהובה. לאחר מכן הילדים קיבלו זמן חופשי להסתובב ולהנות מיופיה של העיר.

 

חזרנו בערב אל הקמפוס, וערכנו קידוש. (השתדלנו לפחות..

.😜

)

לאחר ארוחת הערב הזמנתי את הילדים ״לסלון שלי״- שם ישבנו יחד, צחקנו ושרנו שירי שבת. נפל בחלקינו העונג לשמוע ולראות שירי חזנות מפי החזן המוכשר והמדהים, בן הקבוצה הלא הוא סער שפרלינג. סער, חזן בינלאומי , מופיע בכל העולם ותורם את הכסף לעמותות נזקקות. כולנו גאים בך

👏🏼